ЗУСТРІЧНА ПОЗОВНА ЗАЯВА про усунення порушень прав споживача житлово-комунальних послуг.

 
 

ЗУСТРІЧНА ПОЗОВНА ЗАЯВА про усунення порушень прав споживача житлово-комунальних послуг.

Житловий кооператив «Шовкоткацький» подав первісний позов про стягнення заборгованості за ЖКП з 2002 р. Зустрічний позов спростовує доводи первісного позову.



Деснянський районний суд м. Києва,
просп. Маяковського, 5-В, м. Київ, 02225

Суддя О.Б. Саламон Cправа № 2-4430/09

Позивач за первісним позовом, відповідач за зустрічним позовом – ЖК «Шовкоткацький»,
вул. Шолома Алейхема, 8, м. Київ, 02156

Відповідач за первісним позовом, позивач за зустрічним позовом,–
Скоробогатова Віра Анатоліївна,
вул. Шолома Алейхема, 8, кв. 45, м. Київ, 02156

Представник Скоробогатової Віри Анатоліївни –
Куля Віктор Іванович,
адреса для листування: вул. В. Гетьмана, 46-А, кв. 261, тел. 457-40-72, http://gro-za.io.ua

09 вересня 2009 р.

ЗУСТРІЧНА ПОЗОВНА ЗАЯВА
про усунення порушень прав споживача житлово-комунальних послуг


Ухвалою від 13 серпня 2009 р. судді Деснянського районного суду м. Києва Саламон О.Б. відкрито провадження у справі № 2-4430/09 за позовом Житлового кооперативу (ЖК) «Шовкоткацький» до Скоробогатової Віри Анатоліївни про стягнення заборгованості за комунальні послуги, послуги з утримання будинків та прибудинкових територій на суму 7162,73 грн. за період з квітня 2002 р. по липень 2009 р. Попереднє судове засідання призначене на 11 вересня 2009 р.

Відповідно до ст. 123 ЦПК України відповідач має право до або під час попереднього судового засідання пред’явити зустрічний позов. Зустрічний позов приймається до спільного розгляду з первісним позовом, якщо обидва позови взаємопов’язані і спільний їх розгляд є доцільним, зокрема, коли вони виникають з одних правовідносин, або коли вимоги за позовами можуть зараховуватися, або коли задоволення зустрічного позову може виключити повністю або частково задоволення первісного позову. Вимоги за зустрічним позовом ухвалою суду об’єднуються в одне провадження з первісним позовом.

Слід зазначити, що обидва позови виникають з одних правовідносин, врегульованих Законом України «Про житлово-комунальні послуги», а задоволення зустрічного позову може виключити повністю або частково задоволення первісного позову.

Користуючись своїм правом, пред’являю від імені Скоробогатової Віри Анатоліївни наступні позовні вимоги до ЖК «Шовкоткацький»:

1. Визнати безпідставними нарахування на суму 3879 грн. 46 коп. заборгованості за житлово-комунальні послуги Скоробогатовій Вірі Анатоліївні за межами встановленого ст. 257 Цивільного кодексу України трирічного строку позовної давності протягом періоду з квітня 2002 р. по липень 2006 р. на суму 3879 грн. 46 коп.
2. Визнати відсутність договірних відносин між Скоробогатовою Вірою Анатоліївною та ЖК «Шовкоткацький» у сфері надання житлово-комунальних послуг, що є порушенням з боку останнього вимог ст. ст. 19 та 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
3. Зобов’язати ЖК «Шовкоткацький» укласти зі Скоробогатовою Вірою Анатоліївною Типовий договір про надання послуг з центрального опалення, холодного та гарячого водопостачання і водовідведення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. № 630.
4. Зобов’язати ЖК «Шовкоткацький» укласти зі Скоробогатовою Вірою Анатоліївною Типовий договір про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. № 529.
5. Визнати безпідставними нарахування Скоробогатовій Вірі Анатоліївні плати за утримання будинку і прибудинкової території в умовах відсутності сформованого виконавцем послуг і погодженого з органом місцевого самоврядування тарифу згідно з Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 р. № 560, та новою редакцією Порядку, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. № 529.
6. Зобов’язати ЖК «Шовкоткацький» сформувати тариф на утримання будинку за адресою вул. Шолома Алейхема, 8 у м. Києві відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. № 529, і подати його на погодження органу місцевого самоврядування.
7. Визнати незаконним застосування з боку ЖК «Шовкоткацький» тарифів, затверджених розпорядженнями КМДА від 30.10.2006 р. №№ 1575, 1576, 1577, від 12.02.2007 р. №№ 141, 142, 143, 144, від 19.05.2000 р. № 748, від 30.07.2007 р. № 978, від 30.05.2007 р. №№ 641, 642, 643, при нарахуванні Скоробогатовій Вірі Анатоліївні плати за житлово-комунальні послуги.
8. Зобов’язати ЖК «Шовкоткацький» скасувати зайві нарахування за послуги з центрального опалення та гарячого водопостачання Скоробогатовій Вірі Анатоліївні за спірний період з серпня 2006 р. по грудень 2008 р., не підтверджені фактичними даними щодо кількості та якості послуг відповідно до Методики проведення перерахунків за ці послуги, затвердженої розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 26.12.2002 р. № 2306.
9. Визнати відсутність заборгованості Скоробогатової Віри Анатоліївни за житлово-комунальні послуги відповідно до оплачених нею рахунків КП ГІОЦ за період з серпня 2006 р. по липень 2009 р., а також безпідставність підвищених нарахувань з боку ЖК «Шовкоткацький» за цей період та за 7 місяців 2009 р.

Виклад обставин, якими позивач за зустрічним позовом обґрунтовує свої вимоги.

По п. 1 позовних вимог:

Відповідно до ч.ч. 3, 4 ЦК України позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення. Сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові.

По п. 2, 3, 4 позовних вимог:

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавець послуг зобов’язаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з зазначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором, а відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 20 того ж Закону споживач зобов’язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору. Ст. 29 Закону встановлює особливості укладання договорів у багатоквартирному будинку, а саме, договір укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем або уповноваженою ним особою. У разі, якщо балансоутримувач не є виконавцем, він укладає договори на надання житлово-комунальних послуг з іншим виконавцем.

Не дочекавшись від балансоутримувача – ЖК «Шовкоткацький» відповідної пропозиції, Скоробогатова В.А. звернулася до нього з офертою від 19 листопада 2008 р. щодо укладення договорів про надання житлово-комунальних послуг, яка вручена голові кооперативу особисто 27.11.2008 р. поштовим відправленням № 1478982. До оферти були додані у двох примірниках проект договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної і гарячої води і водовідведення, та проект договору про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Однак відповідь на оферту у встановлений законом місячний строк (ч. 5 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги») балансоутримувач не надіслав.

Згідно з нормою ч. 2 ст. 644 ЦК України, якщо пропозицію укласти договір, в якій не вказаний строк для відповіді, зроблено у письмовій формі, договір є укладеним, якщо особа, яка зробила пропозицію, одержала відповідь протягом строку, встановленого актом цивільного законодавства. Відповідно до ст. 648 ЦК України зміст договору, укладеного на підставі правового акту органу державної влади, обов’язкового для сторін, має відповідати цьому акту. Запропоновані Скоробогатовою В.А. проекти договорів повністю відповідали Типовим договорам, затвердженим постановами КМУ від 12.07.2005 р. № 560 та від 21.07.2005 р. № 630.

Отже, обидва договори не були укладені виключно з вини ЖК «Шовкоткацький», що є порушенням вимог ст.ст. 19, 20, 21, 29 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги». На даний час постанова КМУ від 12.07.2005 р. № 560 втратила чинність на підставі постанови КМУ від 20.05.2009 р. № 529, якою затверджена нова редакція Типового договору про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, що враховано у п. 4 позовних вимог.

По п.п. 5, 6 позовних вимог:

Відповідно до ст. 31 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» порядок формування цін/тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг першої і другої груп (у визначенні п.п. 1, 2 ст. 14 цього Закону) встановлює Кабінет Міністрів України (560-2005-п, 955-2006-п, 959-2006-п, 1010-2006-п). Виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг і подають їх на затвердження органам місцевого самоврядування.

Постановою КМУ від 12.07.2005 р. № 560, яка була чинною протягом частини спірного періоду у межах позовної давності до набрання чинності постановою КМУ від 20.05.2009 р. № 529, затверджений Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Цей Порядок поширюється на суб’єктів господарювання всіх форм власності, які надають зазначені послуги, отже і на ЖК «Шовкоткацький». Відповідно до ч. 2 Порядку розмір тарифів визначається по кожному будинку окремо залежно від кількісних показників фактичного надання послуг з урахуванням забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій згідно з типовим переліком послуг, доданим до Порядку. Частиною 3 Порядку передбачено, що під час формування тарифу на послуги повинна забезпечуватися прозорість усіх його складових з визначенням вартості кожної з них в розрахунку на 1 кв. метр загальної площі. Частинами 5 – 31 Порядку встановлені формули для розрахунку складових частин тарифу: витрат з прибирання прибудинкової території, сходових кліток, вивезення побутових відходів, прибирання підвалу, технічних поверхів, покрівлі, з технічного обслуговування ліфтів, систем диспетчеризації, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання і зливової каналізації та з ліквідації аварій, з дератизації, дезінсекції, з обслуговування димовентиляційних каналів, з технічного обслуговування та поточного ремонту систем протипожежної автоматики та димовидалення, з проведення поточного ремонту конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, з поливання дворів, клумб і газонів, з прибирання і вивезення снігу, з експлуатації номерних знаків, з освітлення місць загального користування і підвальних приміщень та підкачування води, з енергопостачання для ліфтів, з проведення періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії, накладних витрат.

Однак, ЖК «Шовкоткацький» систематично, протягом спірного періоду, ухилявся від виконання постанови КМУ від 12.07.2005 р. № 560 в частині формування тарифів та укладення Типового договору, і продовжує цю незаконну практику після набрання чинності постановою КМУ від 20.05.2009 р. Внаслідок цього законно сформованих і затверджених тарифів на утримання будинку, споруд та прибудинкової території не існує. До того ж межі та площа останньої не встановлені державними актами, що не дає підстав для розрахунку витрат на її утримання. З приводу надання документально підтверджених витрат на утримання будинку та прибудинкової території за період з грудня 2006 р. по жовтень 2008 р. позивачка за зустрічним позовом зверталася з відповідною заявою від 19 листопада 2008 р. до голови правління ЖК «Шовкоткацький», однак відповідь їй не була надана ні у встановлений законом строк, ні до цього часу.

По п. 7 позовних вимог:

Усі розпорядження КМДА, якими керувався ЖК «Шовкоткацький», згідно з первісною позовною заявою, при нарахуванні плати за житлово-комунальні послуги, або визнані протиправними і скасовані у судовому порядку, або скасовані іншими розпорядженнями того ж суб’єкта владних повноважень, або спори про визнання їх протиправності розглядаються у судових інстанціях м. Києва.

Так, постановою від 06 березня 2007 р. у справі № 2а-412/07 Шевченківський районний суд м. Києва скасував розпорядження КМДА від 30.10.2006 р. № 1574 «Про впорядкування розмірів квартирної плати та плати за утримання будинків та прибудинкових територій».

Розпорядження КМДА від 30.05.2007 р. № 641, яким внесені зміни до розпорядження КМДА від 19.05.2000 р. № 748 та встановлені нові тарифи на утримання будинків та прибудинкових територій, скасовані постановою Шевченківського районного суду м. Києва від 05 липня 2007 р. № 2а-166/2007. Решта розпоряджень, які були предметом спору у зазначеній справі, визнані такими, що не підлягають направленню на виконання.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 14 січня 2009 р. визнано дії КМДА по зміні тарифів на комунальні послуги з 01.12.2006 р. такими, що порушують п.п. 1, 6 ст. 6; п. 2 ст. 20; п.п. 3, 4, 5, 7 ст. 30; п.п. 2, 3 ст. 31 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», а також скасовані розпорядження КМДА від 30.05.2007 р. №№ 640, 642, 643. Суд прийняв до уваги, що постановою Шевченківського районного суду м. Києва від 05 липня 2007 р. у справі № 2а-166/07 скасоване розпорядження КМДА від 30.05.2007 р. № 641.

Примітка: постанову КААС від 14 січня 2009 р. можна знайти в реєстрі судових рішень http://www.reyestr.court.gov.ua/pls/apex/f?p=301:1:1454938426754519::NO::: за наступними реквізитами:
Найменування сторін судового процесу та/або слова з тексту судового рішення: «до Київської міської державної адміністрації про визнання протиправними дій щодо»;
Форма судочинства: адміністративне;
Дата ухвалення рішення: 2009;
Форма судового рішення: постанова;
Реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР: 3307472 (вказувати не обов'язково).

Слід зазначити, що до 15 травня 2008 р. залишалися чинними тарифи на житлово-комунальні послуги, затверджені розпорядженнями КМДА, які видавалися на виконання постанови КМУ від 25.12.1996 р. № 1548 протягом періоду з 08.04.1999 р. по 10.12.2004 р. Постановою КМУ від 11.03.2002 р. № 273 внесені зміни до постанови КМУ від 25.12.1996 р. № 1548, згідно з якими повноваження КМДА щодо встановлення тарифів на теплову енергію та послуги з водопостачання і водовідведення виключені. Розпорядженням КМДА від 18.04.2008 р. № 578 скасовані зазначені розпорядження періоду з 08.04.1999 р. по 10.12.2004 р., причому це розпорядження на відміну від інших зареєстроване в Головному управлінні юстиції у м. Києві 15.05.2008 р. за № 12/778.

По п. 8 позовних вимог:

Розпорядженням КМДА від 26.12.2002 р., зареєстрованим в Київському міському управлінні юстиції 28 грудня 2002 р. за № 100/483, затверджена Методика проведення перерахунків за надані населенню послуги з центрального опалення та централізованого гарячого водопостачання (далі - Методика), яка розроблена з метою посилення відповідальності виконавців послуг з постачання теплової енергії, центрального опалення та централізованого гарячого водопостачання перед споживачами, захисту прав споживачів та впорядкування розрахунків між виконавцями та споживачами цих послуг.

Згідно з Методикою (п. 3.1) підставою для проведення перерахунків мешканцям житлового будинку за надані послуги з центрального опалення та централізованого гарячого водопостачання (далі – перерахунків) є: 1) зведений акт звірки нарахувань за спожиту теплову енергію для потреб центрального опалення (далі - зведений акт), оформлений відповідно до вимог цієї Методики (розділ 4); 2) зведений тристоронній акт звірки нарахувань за спожиті обсяги холодної води та теплової енергії на її підігрів для потреб централізованого гарячого водопостачання (далі - зведений тристоронній акт), оформлений відповідно до вимог цієї Методики (розділ 5).

Відповідно до п. 3.2 Методики перерахунки нарахованих платежів населення здійснюються в разі виявлення у зведеному та зведеному тристоронньому актах в цілому за розрахунковий опалювальний період відхилення:
- по центральному опаленню - між сумою, нарахованою ЖЕО за цю послугу мешканцям житлового будинку згідно з тарифами для населення, та сумою, нарахованою теплопостачальною організацією за постачання теплової енергії для цих потреб за тарифами на виробництво теплової енергії;
- по гарячому водопостачанню - між сумою, нарахованою ЖЕО мешканцям житлового будинку за цю послугу згідно з тарифами для населення, та сумою, нарахованою за фактично поставлений обсяг гарячої води, який визначається шляхом узгодження між водо- та теплопостачальною організаціями (за фактичним обсягом холодної води, спожитої для підігріву, та обсягом теплової енергії на підігрів).

По кожному з цих видів послуг перерахунки платежів населення здійснюються окремо.

Згідно з п.п. 6.10, 6.11 Методики після проведення перерахунку кожному наймачу (власнику) квартири надсилається повідомлення про перерахунок за розрахунковий опалювальний період за формою, встановленою цією Методикою. Якщо квартиронаймач (власник квартири) має заборгованість з оплати послуг центрального опалення та гарячого водопостачання, то після проведення перерахунків сума боргу зменшується на суму, яка підлягає поверненню, або збільшується на суму, яка підлягає донарахуванню.

Однак, ЖК «Шовкоткацький» жодного разу протягом спірного періоду не надсилав мешканцям будинку, у тому числі позивачу за зустрічним позовом, повідомлень про перерахунок за розрахунковий опалювальний період за формою, встановленою цією Методикою. З цього приводу Скоробогатова В.А. зверталася до ЖК з заявою від 18.11.2008 р. щодо перерахунку нарахувань за централізоване опалення у квартирі, де вона мешкає, за розрахункові опалювальні періоди 2005-2006, 2006-2007, 2007-2008 р.р., однак ніякої відповіді не отримала ні у встановлений законом строк, ні до цього часу.

По п. 9 позовних вимог:

Обставини, що обґрунтовують дану позовну вимогу, знаходять підтвердження у наведеній нижче Порівняльній таблиці нарахувань за ЖКП Скоробогатовій В.А., складеній
===================================
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
нарахувань за ЖКП Скоробогатовій Вірі Анатоліївні
===================================
№ Місяць Рік Нарахо- Нарахо- Сплачено
вано ЖК вано
ГІОЦ
===================================
1 серпень 2006 150,05 150,05 150,05
2 вересень 2006 150,05 150,05 150,05
3 жовтень 2006 132,15 132,15 132,15
4 листопад 2006 127,77 127,77 127,77
5 грудень 2006 324,31 145,65 145,65
6 січень 2007 281,95 145,65 145,65
7 лютий 2007 207,17 145,65 145,65
8 березень 2007 207,17 145,65 145,65
9 квітень 2007 207,17 145,65 145,65
10 травень 2007 207,17 145,65 145,65
11 червень 2007 207,17 145,65 145,65
12 липень 2007 207,17 145,65 145,65
13 серпень 2007 207,17 145,65 145,65
14 вересень 2007 207,17 145,65 145,65
15 жовтень 2007 207,17 145,65 145,65
16 листопад 2007 207,17 145,65 145,65
17 грудень 2007 789,03 145,65 145,65
18 січень 2008 207,17 145,65 145,65
19 лютий 2008 207,17 145,65 145,65
20 березень 2008 207,17 145,65 145,65
21 квітень 2008 207,17 145,65 145,65
22 травень 2008 207,17 145,65 145,65
23 червень 2008 207,17 145,65 145,65
24 липень 2008 207,17 145,65 145,65
25 серпень 2008 227,17 145,65 145,65
26 вересень 2008 228,13 145,65 145,65
27 жовтень 2008 228,13 145,65 145,65
28 листопад 2008 228,13 145,65 145,65
29 грудень 2008 230,83 145,65 145,65
30 січень 2009 230,83 230,83
31 лютий 2009 230,83 230,83
32 березень 2009 312,89 312,89
33 квітень 2009 312,89 312,89
34 травень 2009 312,89 312,89
35 червень 2009 465,53 465,53
36 липень 2009 465,53 465,53

ВСЬОГО 8950,98 6532,66 4201,27


на підставі доданого до первісної позовної заяви витягу з особового рахунку № 45 про наявність боргів, з одного боку, та оплачених Скоробогатовою В.А. рахунків КП ГІОЦ КМДА за 2006-2008 р.р., з іншого боку.

Як видно з цієї таблиці, ЖК пред’являє у первісному позові претензію про оплату послуг за період з серпня 2006 р. по липень 2009 р. на суму 8950,98 грн., в той час, коли КП ГІОЦ КМДА у відповідності з переданими йому даними тим самим ЖК виставило рахунки на суму 6532,66 грн. Різниця в нарахуваннях на суму 8950,98 – 6532,66 = 2417,34 грн. не знаходить обґрунтування в первісному позові.

Що стосується періоду з січня по липень 2009 р., то позивачка за зустрічним позовом не визнає ці нарахування за незаконно підвищеними тарифами. ЖК «Шовкоткацький» у первісному позові навіть не посилається на нормативно-правові акти, як на підставу для застосування підвищених тарифів. З іншого боку, загальновідомо, що спір про незаконність тарифів, встановлених розпорядженнями КМДА, на даний час розглядається у Шевченківському районному суді м. Києва за адміністративним позовом Кулі В.І. до Київського міського голови – Голови Київської міської державної адміністрації Черновецького Л. М., виконавчого органу Київської міської ради та Київської міської ради, у справі № 2а-57/09 під головуванням судді Савицького О.А. Зміст позовної заяви викладений в Інтернеті за адресою http://gro-za.io.ua У справі оголошена перерва до 25.09.2009 р. у зв’язку з неявкою відповідачів, невиконанням ними вимоги опублікувати оголошення про відкриття провадження у справі, та внаслідок збільшення позовних вимог у зв’язку з новими розпорядженнями КМДА від 29 квітня 2009 р. №№ 516, 518, 520, дія яких зупинена розпорядженням КМУ від 17 липня 2009 р. № 842-р, а також ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва.

Зазначення доказів, що підтверджують кожну обставину.

Докази у виді посилань на акти цивільного законодавства та судові рішення, які набрали законної сили, наведені вище. Оплачені рахунки КП ГІОЦ КМДА на суму 4201,27 грн., надіслані ЖК «Шовкоткацький» з серпня 2006 р. по грудень 2008 р., у разі заперечень з боку ЖК будуть пред’явлені у судовому засідання в оригіналі для огляду на вимогу суду. Рахунки КП ГІОЦ КМДА, що стосуються періоду за межами трирічної позовної давності, з січня 2006 р. по липень 2006 р., також були оплачені. Докази про вручення ЖК «Шовкоткацький» оферти про укладення Типових договорів, заяв про проведення перерахунків за центральне опалення та про надання документально підтверджених витрат на утримання будинку наведені у Додатках до цього позову.

На підставі викладеного вище прошу:

1. Прийняти цей зустрічний позов до спільного розгляду з первісним позовом.
2. Задовольнити позовні вимоги 1-9 у повному обсязі.
3. Звільнити позивача за зустрічним позовом від судових витрат на підставі ЗУ «Про захист прав споживачів», покласти судові витрати на ЖК «Шовкоткацький».

Додатки:

1. Копія нотаріально посвідченої довіреності Скоробогатової Віри Анатоліївни, виданої 02 вересня 2009 р. Кулі Віктору Івановичу на представництво її інтересів у судових установах.
2. Копія повідомлення про вручення цінного листа, відправленого 21.11.2008 р. № 1478982, та опису вкладення до нього.
3. Копія цього зустрічного позову для ЖК «Шовкоткацький».

Представник Скоробогатової В.А. – Куля В.І.


Создан 09 сен 2009



  Комментарии       
Всего 1, последний 4 года назад
777 19 фев 2012 ответить
Гарна заява
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником
 
Продвижение Вашего Бизнеса в Интернете. Компания Maklen
Офіційний сайт Солом'янської районної у м.Києві адміністрації